
Erasmus+: Craft Renaissance: Bridging Tradition, Technology, and Sustainability
Rozpočet – alokovaná částka: 14 139 €
Délka trvání projektu: 2025 – 2027
Cílová skupina: žáci 7. – 8. ročníku
Koordinátor projektu: Osnovna Šola Ivana Groharja, Škofja Loka, Slovenia
Partnerské školy:
- Základní škola Otokara Březiny, Jihlava, příspěvková organizace, Czech Republic
- Szkola Podstawowa z Oddzialami Integracyjnymi Nr 14 im. Bohaterow Warszawy, Poland
- Dimotiko Lemesou A', Lemesos, Cyprus
Aktivity projektu:
Poznávání řemesel v regionu (poznávací a výzkumné aktivity)
Exkurze a workshopy
Podpora udržitelnosti řemesel pro další generace s využitím ICT a zavádění inovací
Digitální dokumentace a sdílení (fotografie, film, sociální média, podcast, 3D tisk, Scratch animace)
E-twinning (komunikace online, vytváření a sdílení prezentací, rozhovorů, fotogalerií, videí, filmů)
Podpora environmentální udržitelnosti
Využití odpadů, recyklace
Zapojení komunity do projektu
Výstava
Popis projektu:
Tématem projektu je podpora udržitelnosti řemesel napříč Evropou. Každá ze zapojených zemí soustředí pozornost řemeslu, které je pro daný region kulturně významné a specifické. Naše škola soustředí pozornost na místní výrobu betlémů.
Prioritou projektu je propojit tradici lokální produkce s moderními technologiemi takovým způsobem, který podporuje udržitelnost řemesel a zachovává řemeslné dovednosti pro budoucí generace.
Cílem spolupráce žáků a učitelů s řemeslnou komunitou je vzájemné učení se o lokálním kulturním dědictví a jeho propagace, která je pro zachování tohoto kulturního dědictví zásadní. Udržitelnost řemesel pro další generace zajistí využití moderních technologií v projektových aktivitách, využívání ekologických materiálů a udržitelný přístup k životnímu prostředí.
Projekt propaguje klíčové kompetence Evropy, jako je vícejazyčnost, digitální technologie a inženýrství, osobní a sociální kompetence a kulturní povědomí a vyjádření.
K naplňování těchto kompetencí je mj. využívána platforma E-twinning, která propojuje žáka všech zapojených zemí a dává jim příležitost rozvíjet všechny popsané kompetence prostřednictvím online komunikace v cizím jazyce a práci s multimédii.


