Školní speciální pedagog

Školní speciální pedagog:

Mgr. et Mgr. Dana Juránková, zástupce ředitele pro speciálně pedagogickou péči
jurankova.dana@zsobreziny.cz
telefon: 565 598 161

Mgr. Michaela Horská
horska.michaela@zsobreziny.cz
telefon: 565 598 161

Mgr. Michaela Tobolková
tobolkova.michaela@zsobreziny.cz
telefon: 565 598 161

Konzultační hodiny - kdykoli po předchozí domluvě.

 

Činnost speciálního pedagoga ve škole

  • Konzultace se žáky, zákonnými zástupci a pedagogy školy
  • Spolupráce s pedagogy při vyhledávání žáků s potřebou podpůrných opatření
  • Orientační diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáků
  • Spolupráce s pracovníky školských poradenských zařízení (PPP, SPC, SVP)
  • Metodická podpora pedagogům při vzdělávání žáka, jemuž je poskytováno podpůrné opatření
  • Realizace plánů vedoucích k odstranění či zmírnění výukových problémů
  • Vyhotovení Dohod o spolupráci rodiny a školy a Individuálních vzdělávacích plánů (IVP)
  • Poskytování individuální podpory při plnění výukových plánů
  • Zajištění podpůrných opatření a tandemové výuky
  • Pravidelné schůzky školního poradenského pracoviště
  • Evidence dokumentů souvisejících s poskytováním podpůrných opatření

 

Souhlas rodičů s činností speciálního pedagoga

  • Veškerá činnost probíhá dle vyhlášky č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních.
  • Zákonný zástupce žáka může požádat o provedení orientační speciálně pedagogické diagnostiky. O závěrech orientačního vyšetření je neprodleně informován. 
  • Zákonný zástupce žáka elektronicky potvrzuje souhlas s provedením speciálně pedagogické diagnostiky logopedické.
  • Zákonný zástupce žáka je vždy informován, pokud je žákovi poskytováno podpůrné opatření.

 

Témata, se kterými se můžete obrátit na speciálního pedagoga
 

  • Orientační speciálně pedagogická diagnostika
    • obtíže při plnění výukového plánu 
    • specifické vývojové poruchy učení
    • doporučení pro další vyšetření
    • podklad pro poskytování podpůrného opatření 1. stupně
  • Podpora žáků se stanoveným podpůrným opatřením
    • metodická doporučení pedagogům i rodině žáka
    • poskytnutí či doporučení materiálů a pomůcek vhodných k reedukaci obtíží
    • zajištění individuální podpory
    • vypracování IVP nebo Dohody o spolupráci 
    • konzultace podpůrných opatření 
  • Logopedické obtíže žáků 
    • opožděný vývoj řeči, nesprávná artikulace hlásek
    • koktavost, breptavost
    • elektivní mutismus, vývojová dysfázie
    • obtíže při zrakovém a sluchovém rozlišování hlásek
    • obtíže při tvorbě gramaticky správných vět
  • Podpora vícejazyčných žáků
    • zajištění výuky českého jazyka a předmětu Čeština jako druhý    jazyk
    • konzultace se zákonnými zástupci žáka
    • spolupráce s F-POINT
    • tvorba individuálních vzdělávacích plánů pro vícejazyčné žáky