Školní speciální pedagog:
Mgr. et Mgr. Dana Juránková, zástupce ředitele pro speciálně pedagogickou péči
jurankova.dana@zsobreziny.cz
telefon: 565 598 161
Mgr. Michaela Horská
horska.michaela@zsobreziny.cz
telefon: 565 598 161
Mgr. Michaela Tobolková
tobolkova.michaela@zsobreziny.cz
telefon: 565 598 161
Konzultační hodiny - kdykoli po předchozí domluvě.
Činnost speciálního pedagoga ve škole
- Konzultace se žáky, zákonnými zástupci a pedagogy školy
- Spolupráce s pedagogy při vyhledávání žáků s potřebou podpůrných opatření
- Orientační diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáků
- Spolupráce s pracovníky školských poradenských zařízení (PPP, SPC, SVP)
- Metodická podpora pedagogům při vzdělávání žáka, jemuž je poskytováno podpůrné opatření
- Realizace plánů vedoucích k odstranění či zmírnění výukových problémů
- Vyhotovení Dohod o spolupráci rodiny a školy a Individuálních vzdělávacích plánů (IVP)
- Poskytování individuální podpory při plnění výukových plánů
- Zajištění podpůrných opatření a tandemové výuky
- Pravidelné schůzky školního poradenského pracoviště
- Evidence dokumentů souvisejících s poskytováním podpůrných opatření
Souhlas rodičů s činností speciálního pedagoga
- Veškerá činnost probíhá dle vyhlášky č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních.
- Zákonný zástupce žáka může požádat o provedení orientační speciálně pedagogické diagnostiky. O závěrech orientačního vyšetření je neprodleně informován.
- Zákonný zástupce žáka elektronicky potvrzuje souhlas s provedením speciálně pedagogické diagnostiky logopedické.
- Zákonný zástupce žáka je vždy informován, pokud je žákovi poskytováno podpůrné opatření.
Témata, se kterými se můžete obrátit na speciálního pedagoga
- Orientační speciálně pedagogická diagnostika
- obtíže při plnění výukového plánu
- specifické vývojové poruchy učení
- doporučení pro další vyšetření
- podklad pro poskytování podpůrného opatření 1. stupně
- Podpora žáků se stanoveným podpůrným opatřením
- metodická doporučení pedagogům i rodině žáka
- poskytnutí či doporučení materiálů a pomůcek vhodných k reedukaci obtíží
- zajištění individuální podpory
- vypracování IVP nebo Dohody o spolupráci
- konzultace podpůrných opatření
- Logopedické obtíže žáků
- opožděný vývoj řeči, nesprávná artikulace hlásek
- koktavost, breptavost
- elektivní mutismus, vývojová dysfázie
- obtíže při zrakovém a sluchovém rozlišování hlásek
- obtíže při tvorbě gramaticky správných vět
- Podpora vícejazyčných žáků
- zajištění výuky českého jazyka a předmětu Čeština jako druhý jazyk
- konzultace se zákonnými zástupci žáka
- spolupráce s F-POINT
- tvorba individuálních vzdělávacích plánů pro vícejazyčné žáky