
Závěr školního roku byl ve znamení prezentací a obhajob ročníkových prací žáků 9. ročníku. Ti se svým tématům věnovali po celý školní rok – od úvodního výběru tématu přes spolupráci s vedoucími pedagogy, průběžné konzultace a plnění dílčích úkolů až po konečné odevzdání a přípravu závěrečné prezentace. Vyvrcholením celoroční práce byla veřejná obhajoba před komisí pedagogů, které se zúčastnili také spolužáci a žáci 8. ročníku. Pro osmáky to byla cenná inspirace a příprava na to, co je čeká v příštím školním roce. Od chvíle, kdy jsme v roce 2011 poprvé zavedli ročníkové práce, se z této aktivity stal důležitý výstup základního vzdělávání na naší škole. Základem úspěšné ročníkové práce je komunikace s vedoucím pedagogem a především zájem žáka – jakýkoli zájem. Témata letošních prací to jen potvrzují: Rubikova kostka, alpské lyžování, anime, nový cirkus, samurajové, letadla 2. světové války, móda 19. století, příroda v Brazílii, mangy, Thajsko, speciální make-up efekty, zemědělství v ČR, motokros, německá kuchyně, odchov koní nebo vodicí psi. Tento výčet je samozřejmě neúplný, slouží pouze k vaší představě o šíři a rozmanitosti zájmů našich žáků. Další nedílnou součástí ročníkové práce je osobnost samotného žáka – jeho charakter, vůle a ochota pracovat. Schopnost domlouvat si schůzky, plnit termíny a převzít zodpovědnost za svůj projekt. To jsou bezesporu vlastnosti, které člověk nepotřebuje pouze ve škole, ale v životě obecně. Děkujeme všem žákům i pedagogům za nasazení, které do tohoto náročného, ale velmi přínosného procesu vložili. Všem deváťákům přejeme, ať je zkušenost s ročníkovou prací dobrým základem pro jejich další studijní i životní kroky.




































































































